je expert: Louis van Hemmen wil je je aanmelden voor personal coaching door Louis van Hemmen, of heb je vragen voor Louis van Hemmen? Meld je aan bij of stel je vragen aan je persoonlijke expert. email: louisvanhemmen@advicom.nl telefoon: +31 348 431315 Louis van Hemmen Louis is sinds de jaren 80 werkzaam op service management gebied, ook wel beheer genoemd. Vanuit zijn leerschool bij Prof. M. Looijen is hij betrokken bij het drievoudige model van beheer. De 'interface' tussen de verschillende organisaties die hierbij betrokken zijn, moet worden ingevuld met heldere afspraken. Deze afspraken dienen eenduidig en consistent te worden beschreven. Veelal wordt hier een Service Level Agreement (SLA) voor gebruikt. Maar wat moet eigenlijk worden vastgelegd in zo'n SLA? Dit is een vraagstuk dat Louis al vele malen is tegengekomen en heeft hij invulling aan dit vraagstuk gegeven. Ontwikkelen is zijn credo, niet alleen van zichzelf, maar ook van het vakgebied, en van organisaties met hun individuele werknemers. In vele artikelen en boeken heeft hij zijn visie gegeven op het vakgebied. Hij werkt vanuit het principe van de 'lerende organisatie' naast personal coaching zijn er ook open rooster workshops/cursussen: SQL Datamodeling (data modeling) / Informatieanalyse volgens het ER-model Datamodeleren voor Business Intelligence / BI (stermodellen, kubussen, data vault) Requirements Specificatie / Opstellen Requirements Requirements Engineering Modelleren van Bedrijfsprocessen / Procesmodellering met behulp van IDEF0 / ACTIMOD ICT Architectuur Datawarehouses en Business Intelligence Database Technologie en Ontwerp Datamodeling (data modeling) / Informatieanalyse volgens NIAM |
SERVICE LEVEL AGREEMENT OPTIMALISATIE (SLA) (code SLA)Personal coaching on the job houdt voor Service Level Agreement Optimalisatie in:
Louis van Hemmen komt je twee halve dagen op je werk ondersteunen bij het toepassen van hetgeen is behandeld in de workshop. Voorafgaand krijg je van hem twee dagen een interactieve workshop, waarin je handvatten uitgereikt krijgt over het opstellen en optimaliseren van een service level agreement (SLA). WAT HOUDT SERVICE LEVEL AGREEMENT OPTIMALISATIE (code SLA) INAlgemeenIn de Workshop SLA Optimalisatie leer je hoe je een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen, beheren en optimaliseren. Hiermee realiseer je de basis voor de afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat er een optimale ICT-dienstverlening kan plaatsvinden. Een SLA is een schriftelijke overeenkomst tussen een aanbieder en een afnemer van bepaalde diensten en/of producten. In een SLA staan, naast de beschrijving van de te leveren diensten, ook de rechten en de plichten van zowel de aanbieder als de afnemer ten aanzien van het overeengekomen kwaliteitsniveau (service level) van de te leveren diensten en/of producten (services). Er wordt afgesproken wat de prestatie-indicatoren en kwaliteitseisen zijn van de te leveren services, om deze later te kunnen toetsen. In een SLA worden de rechten en plichten van beide partijen omschreven. Een SLA kan als afspraak bestaan tussen zowel externe als interne partijen binnen een organisatie. In deze Workshop maak je de vertaling van de klantwensen naar werkbare SLA’s. Tijdens de Workshop doorloop je het proces van het maken van een SLA en het beheren en bewaken van de SLA. Ook is het mogelijk om je eigen SLA’s mee te nemen en deze tijdens de Workshop te optimaliseren. Interactieve workshop (2 dagen) In de 2 daagse interactieve workshop zal aan de hand van de eigen SLA's de theorie op dit vlak beklijven. Na afloop van de Masterclass weet je het belang van een goede SLA en weet je welke componenten minimaal in een SLA moeten terugkomen. Je bent in staat een SLA op te stellen of te optimaliseren binnen je eigen werkomgeving. Programma : Onderdeel 1: Wat is een SLA?
Onderdeel 2: De inhoud van de SLA
Onderdeel 3: SLA in de praktijk Tijdens dit onderdeel wordt een aantal SLA’s uit de praktijk bestudeerd en besproken. Je kunt bij dit onderdeel ook je eigen SLA meebrengen en optimaliseren. Onderdeel 4: Service Level Management procesinrichting
Je resultaat na afloop:
Counseling (2 x ½ dag) Tijdens de counseling (persoonlijke begeleiding bij jou op het werk) geeft Louis je ondersteuning in het daadwerkelijk toepassen van de theorie die tijdens de workshop is behandeld. Er wordt feedback gegeven op de contracten, SLA's en DAP's in je praktijksituatie en Louis als coach kan praktische tips geven bij actuele situaties in de context van je eigen werkomgeving. HET CONCEPT VAN DE COMBINATIE VAN TRAINING EN COUNSELINGConceptHet concept gaat uit van bijvoorbeeld een training van 1 dag en een aantal halve dagen de expert bij jou op de werkvloer (praktijkbegeleiding) als je het onderwerp in je eigen praktijk gaat toepassen. De experts van ADVICOM's Individuele Training en Counseling hebben elk hun specialismen. Per onderwerp kan de aanbevolen tijd voor training en counseling verschillen. Uiteraard kan daar voor jouw specifieke situatie van worden afgeweken. De combinatie van training en counseling wordt aangeboden aan individuele medewerkers, maar je kunt voor meerprijs ook als team deelnemen. Leren in je eigen praktijk Uit leeronderzoeken blijkt dat ‘afkijken’ van een expert de meest effectieve leervorm is. De experts zijn expert op het vlak van ‘leertransfer’ en houden bij het trainingsontwerp en de bijbehorende leerinterventies rekening met de effectiviteit van leer- en counseltrajecten. Daarbij worden hard- en softskils in training en counseling geïntegreerd. De experts stellen daarbij de juiste vragen, activeren mensen en motiveren ze tot zelfonderzoek en spiegeling met praktische en herkenbare cases uit hun eigen beroepspraktijk. Maatwerk: Per deelnemer kan een individueel counselingtraject worden gevolgd. Het aantal counselingmomenten hangt onder meer af van:
|